donderdag 25 september 2014

Charmante nectarine'taartjes' met honing en lavendel


Ik wilde deze zomer absoluut iets doen met de combinatie perzik-honing-lavendel, misschien in de vorm van een fruitsalade. Mijn vriend en ik zijn allebei dol op McVitie's digestive koekjes met honing, en aangezien honing de gemene deler is dacht ik 'oh waarom niet: McVitie+perzik+honing+lavendel' en tadaaa... daar is mijn eenvoudigste taart ooit: 







Het is werkelijk zo simpel dat het haast schaamtelijk zou zijn om het uit te schrijven in een recept. 
Enkele tips:

- ik gebruikte verse lavendelbloemetjes aangezien ik die milder van smaak vind dan de gedroogde, die een bitter kantje hebben. Sowieso: wees zuinig met lavendel want één bloemetje smaakt al gigantisch door. Als je niet aan 'speciale' smaken bent, kun je de lavendel ook gewoon achterwege laten.

- ik gebruikte uiteindelijk nectarinen ipv perzik omdat die stevig zijn en ze je gemakkelijk in dunne schijftjes kunt snijden, vooral als de vrucht nog niet te rijp is. 

- wil je het nog iets 'taart-achtiger' maken, leg dan tussen de koek en de fruitschijfjes een eetlepel vanillepudding uit de supermarkt (soms kan het leven zalig gemakkelijk gemaakt worden)


Enjoy! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten